إنهيار شقيق انتحاري المرقسية مع عمرو اديب

65
Published on 13 أبريل، 2017 by Free Watch Tube

إنهيارشقيق انتحاري المرقسية مع عمرو اديب

في لقاء استثنائي ببرنامج “كل يوم”، مع الإعلامي عمرو أديب عبر قناة “ON E”مع “علي” شقيق الإنتحاري الذي قام بتفجير الكنيسة المرقسية بالأسكندرية ظهر انيهار شقيق الانتحاري التام بسبب احساسه بالذنب لما فعله أخيه و لخوفه من الثأر و من جماعة الأشراف .

وأخذ يبكي بشدة متوسلًا لـ”أديب أثناء التصوير ” أن يتركه يرحل، لكن الأخير أخذ يهدئ من روعه، قائلاً “أنا حاسس بيك.. قولي بس إنت خايف من إيه والله ما حد هيكلمك.. ما دمت ملكش ذنب وما عملتش حاجة خايف من إيه”.

واضاف شقيق الانتحاري باكيًا أنه يخشى من العودة لبلده بسبب عائلته «الأشراف»، مضيفًا: ” إحنا عيلة واحدة ولو حد انحرف هنتاخد بذنبه إحنا عيلة واحدة لما واحد ينحرف العائلات تقطعنا.. أنا مش قادر أسمع الخبر ده .. إنت مش عارف الناس تعمل إيه ..أنا معرفتش أربيه”.”.

وتابع: “أخويا حاله ميسور ومرتبه كويس ومش محتاج من حد”، مطالباً الشباب بالخروج من هذه الأفكار المتشددة، وهرّبى أولاد أخويا وأعلمهم الصح من الغلط. وحسبي الله ونعم الوكيل”.

واضاف شقيق المتهم قائلا ” إن آخر مرة شاهد فيه أخيه كانت منذ 4 أشهر، موضحًا أنه سافر إلى الكويت لمدة عام، مضيفًا “أخويا عمل حاجة ماترضيش ربنا.. أنا عشت مع الأقباط واشتغلت معاهم كتير ومشوفتش منهم حاجة وحشة”، موضحاً أن من خططوا للتفجير من نفس قريتهم لكن ليس له علاقة بهم.

Category Tag

اترك رد